Open House Gdynia 2015

"Open House jest spotkaniem z architekturą, zupełnie za darmo, przez jeden weekend w roku. 24 godziny, które mają za zadanie przybliżyć mieszkańcom i odwiedzającym miasto to, co już znają, to, co chcieliby zobaczyć ponownie, i to, czego jeszcze nie mieli okazji widzieć. Niezwykłość Open House polega na udziale w imprezie samych architektów, projektantów i władz miasta. Open House to nie tylko budynki o wartości historycznej, ciekawe wnętrza mieszkań prywatnych, ale także, a może przede wszystkim, nowe projekty architektoniczne i urbanistyczne."
Od 10 do 11 październiak w ramach festiwalu Open House Gdynia można było zwiedzać, nie zawsze dostępne na co dzień, budynki oraz ich zakamarki. Ja, niestety, zbyt późno odnalazłem jakiekolwiek informacje na temat tegorocznej edycji festiwalu, stąd zdjęcia przedstawiają jedynie dwa najnowsze biurowce na terenie Stoczni Gdynia, a raczej Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Gdy udało mi się dorwać program wydarzenia baaardzo żałowałem, że aż tak ogranicza mnie czas. W przyszłym roku na pewno nie przegapię.
Open House to międzynarodowa inicjatywa. W tegorocznej edycji tego święta architektury uczestniczyło 30 miast z 20 krajów na całym świecie. Obok trójmiejskiej Gdyni do nietypowego eksplorowania tkanki miejskiej zapraszały też Nowy Jork, Londyn czy Melbourne.
Aby być na bieżąco i nie przespać kolejnej edycji festiwalu warto polubić OHGdynia na facebooku lub twitterze, tymczasem ja zapraszam do paczenia :)











Z Akwarium i Pentagonu, bo tak się nazywają te budynki, rozpościera się niesamowita panorama na tereny stoczniowe.

















W ramach Festiwalu odbył się również konkurs fotograficzny pod hasłem "architektura i ludzie". Dwa z moich zdjęć, te zamieszczone poniżej, zostały wyróżnione przez Organizatorów, za co bardzo dziękuję. Zapraszam również do zapoznania się z innymi wyróżnionymi pracami, które zostały umieszczone w specjalnym albumie na facebooku OHGdynia.



Komentarze