Sztokholm i jego Pride 2022

Martuliu, Panie Dyrektorze - bardzo Wam dziękuję za ten pobyt. Wiem, że daleko mu było do doskonałości, ale dzięki temu czegoś się nauczyłem - DZIĘKUJĘ.

Zaczynamy oczywiście od podniebnego "spaceru" jedynym słusznym latającym "pekaesem" ;)
Protip (ja tego wcześniej nie wiedziałem i byłem obkupany po całości przez całą nc przed podróżą) - w nazwisku lub imieniu pasażera można popełnić aż 3 literówki :D Karta pokładowa czy bilet mogą zostać poprawione na lotnisku, ale przy samej odprawie i tak nikt nie zwróci na to najmniejszej uwagi. TYLKO 3 ZNAKI ;)


Odrobinę zwiedzania :)
Tak, w Szwecji bywa stosunkowo drogo, ale kupując bilet na komunikację miejską można bez problemu poruszać się po całym mieście wszystkimi środkami lokomocji, w tym promami. Niektóre z promów pływają od wyspy do wyspy, co stanowi samo w sobie świetną atrakcję, za którą w polskich, i nie tylko, miastach trzeba zawsze dodatkowo słono zapłacić.


Czas na PRIDE! Zrobiłem niewiele zdjęć, bo wiele łez się lało. To było niesamowite przeżycie!!! (jeszcze raz dziękuję Marulio i Panie Dyrektorze!!!). W marszu uczestniczyło 60k+ ludzi, a wokół niego zgromadziło się ponad 500 tysięcy wspierających.
Zdjęcie, od którego zacznę zrobiła mi pewna młoda i utalentowana fotografka / graficzka Natalia Jurgielweicz (instagram, facebook)


No nie byłbym sobą, gdy byłbym inny, jak mawiał klasyk ;) Czas na kilka biurowców :)
Dzięki Panie Dyrektorze za ten spacer. Na prawdę dużo dała mi do myślenia połajanka, na którą oczywiście niestety zasłużyłem, a którą wtedy odebrałem.


Na sam koniec creme de la creme - METRO
100 stacji
47 stacji pod ziemią (w tym te, które zostały wyryte w skale, a nie "wykopane")
3 linie
7 tras
1 stacja (T-Central, której się boję, bo mnogość tuneli, poziomów, linii i wszystkiego innego jest ogromna) gdzie możliwa jest przesiadka na wszystkie linie + pociągi podmiejskie + pociągi dalekobieżne + autobusy miejskie + autobusy dalekobieżne, w tym międzynarodowe

Nie, tęcza na tej stacji nie jest "bo pride", ona tam po prostu jest :D


Kolejne stacje, to już takie se ;)

A tak na serio, to jest niesamowite!


Czas wracać...


Czy Was też w szkole uczyli, że pogoda gwałtownie się zmienia w górach? No ja pikole... Mieszkam na wybrzeżu już blisko 10 lat i nadal nie wiem dlaczego nam tak wmawiano. Nad morzem jest jeszcze gorzej ;) W ciągu 15 minut możesz mieć deszcz, śnieg i pełne słońce. No ok, chodziło pewnie o bezpieczeństwo, bo w górach jednak trudniej, ale..c'mon ;)
Śniegu w Sztokholmie jeszcze nie doświadczyłem, ale być może... (plis, pis. pis!!!). Tak czy inaczej, bez względu na porę roku, trzeba się tam wybierać jak nad polski Bałtyk - ubranie na każdą pogodę.

********

Może da się coś do kapelusza wrzucić? Jest kilka opcji :)

suppi - https://suppi.pl/maciupaczy
buycoffee - https://buycoffee.to/maciupaczy
paypall- https://www.paypal.com/paypalme/maciupaczy

Kwoty i formy donacji dowolne, anonimowe lub nie (w zależności od Waszego życzenia), a nawet najmniejsze pozwolą mi się doskonalić i zdobywać kolejne narzędzia i umiejętności, żeby umilać Wam czas.

Komentarze